EFOP – 5.2.2. – Szerepel-e a fiatalok jövőképében a továbbtanulás?
Kutatásunk során többek közt arra is keressük a választ, hogy a vizsgált célterületeken – Románia, Szerbia, Szlováki, Ukrajna valamint Magyarország, azon belül is Békéscsaba és környéke – fiataljainak jövőképében mennyire kap helyet a továbbtanulás. A KSH adatai alapján látható, hogy a 2000 éveket követően egyre több ifjú folytatta tanulmányait a középoktatást követően, viszont ez a növekedést mutató tendencia az évtized közepén stagnálásba kezdett, majd a 2010-es évek után elkezdett csökkenni. Kíváncsiak vagyunk arra, hogy jelenleg mennyire terveznek a fiatalok felsőoktatási intézményben továbbtanulni, ez a hajlandóság mennyire tér el az öt vizsgált területen, illetve mit látnak a szakemberek, hogy mi okozhatja azt, hogy terveznek-e, vagy ennek épp az ellenkezőjét. Kérdőívünkben nem csupán az egyetemeken, főiskolákon való továbbtanulást kívánjuk vizsgálni, hanem a középoktatást követően egyéb OKJ-s képzést, szakma tanulását is, vagy esetleg egy szakma kitanulását követően az érettségi megszerzését.